Posádka stáje ISR ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota zahajuje s vozem Audi R8 LMS GT3 nový ročník seriálu International GT Open. Hned na úvod ji čeká jeden z nejnáročnějších okruhů v kalendáři – portugalské Algarve.
„Během zimy jsem zde testoval s Mercedesem. Také jsem se poctivě připravoval na simulátoru. Je to rozhodně výjimečná trať a moc se na ni těším. Baví mě a připadá mi zajímavá,“ říká Milota.
Ačkoli pro tým ISR půjde v International GT Open o premiéru a Milota se Salaquardou nastoupí společně poprvé v životě, ani jeden není v šampionátu úplným nováčkem. Zatímco Milota loni absolvoval s Mercedesem AMG GT3 závody na Hungaroringu, Salaquarda nastoupil v roce 2013 s Ferrari italské stáje AF Corse do podniků v Monze a Barceloně.
V loňském roce byli oba hlavními protagonisty seriálu ESET Cup. Zatímco Salaquarda dosáhl jak ve sprintu, tak vytrvalosti třídy GT3 na titul, Milota se stal v obou hodnoceních vicemistrem. Tím navázal na svůj titul sprintového šampiona z roku 2022. Na všechny tyto úspěchy dosáhl s vozem Mercedes AMG GT3, do kterého usedal od sezony 2019.
Milota si moc dobře uvědomuje, že v International GT Open na něj čeká úplně něco jiného než v ESET Cupu. „Loni na Hungaroringu jsem prožil čtyři roky života za čtyři dny,“ říká s úsměvem. „Proto očekávám, že nyní to bude opět podobné. Z velkých šampionátů nemám téměř žádné zkušenosti, takže tlak na psychiku je samozřejmě ohromný, bude ale záležet jenom na mně, jak moc si to budu připouštět. Jsem ale připraven a obecně tyto situace zvládám dobře, tudíž nejsem nervózní,“ dodává.
Foto: International GT Open