Nové cenné poznatky a naděje před zbývajícími závody. Posádka stáje ISR Libor Milota – Filip Salaquarda sice zažila při pátém podniku International GT Open ve francouzském Le Castellet další náročný víkend, který pro ni skončil předčasně, před letní přestávkou ale přesto u týmu panuje optimismus.
„Sice jsme zažili další složitý víkend, rozhodně na něm ale vidím i pozitiva. Opět jsme přišli na něco nového a věřím, že v dalších závodech budeme konkurenceschopnější,“ vstupuje do letní přestávky s bojovnou náladou Filip Salaquarda.
Na mysli neklesá ani jeho parťák Libor Milota. „Musím říct, že letošní sezona je pro nás opravdu složitá a je to skutečně velká zkouška. Vybíráme si ohromné množství smůly a řešíme spoustu technických problémů. Rozhodně se ale nevzdáváme a budeme bojovat i nadále,“ ujišťuje jablonecký závodník.
Pátý podnik letošní sezony byl pro českou dvojici smolný již od samotného začátku. Během tréninkových jízd totiž zápasila s nastavením. Situace se nezlepšila ani v sobotu dopoledne a bylo jasné, že úvodní závod nebude pro ISR ničím snadným. Libor Milota totiž týmové Audi R8 LMS Evo II kvalifikoval na 17. pozici v rámci třídy Pro-Am a na 31. místě celkově.
První závod ovšem přinesl krok dopředu. Jak Liboru Milotovi, tak posléze Filipu Salaquardovi se dařilo stoupat vzhůru. V konečných výsledcích byli klasifikováni na 22. místě celkově a současně na 12. v rámci třídy Pro-Am.
„Od tréninků až po kvalifikaci jsme se trápili a měli jsme co dělat, abychom vůbec udrželi auto na dráze. V závodě jsme ale byli schopni nějakým způsobem držet krok s konkurencí. Dohromady jsme se posunuli o devět míst,“ byl v rámci možností spokojen Libor Milota.
Pro Filipa Salaquardu byla obzvlášť závěrečná kola obtížná. „Celkově nás trápila nízká přilnavost. Bylo to těžké. Na konci už jsem se jenom snažil kontrolovat situaci, hodně to totiž klouzalo,“ přiznává.
Do nedělního programu vstupovali u ISR s touhou udělat další krok vpřed a zabojovat o první body. Jejich snažení ale skončilo již v kvalifikaci kvůli závadě brzd. A to rozhodně ne příjemně.
„V jedné z nejrychlejších zatáček jsem prošlápl brzdový pedál a pak už jsem mohl jenom přemýšlet, co udělám. Snažil jsem se auto stočit doprava, dostal jsem se do hodin a letěl do bariéry,“ popisuje Salaquarda nehodu v rychlosti zhruba 240 km/h, po které putoval sanitkou na vyšetření do nemocnice
Příčinu havárie, kvůli které tým nemohl odstartovat do závodu, nyní budou u ISR analyzovat. „Auto jsme sice ještě nerozebrali, ale vše nasvědčuje tomu, že šlo o problém s brzdovým válcem,“ myslí si Salaquarda, který současně věří, že s opravami vozu nebude problém. „Byla to sice velká rána, ale zdá se, že šasi není ohnuté a nejspíše nedošlo ani k žádným dalším vážnějším poškozením,“ uklidňuje.
Šestý podnik letošní sezony International GT Open čeká na startovní pole až za necelé dva měsíce. Od 13. do 15. září se pojede na Red Bull Ringu. S rychlým rakouským okruhem mají Salaquarda i Milota bohaté zkušenosti z minulosti a nepůjdou tak do neznámého prostředí.